Veel jõuad: viimane päev end kirja panna 16 000€ auhinnafondiga noorte ideevõistlusele  

Veel jõuad: viimane päev end kirja panna 16 000€ auhinnafondiga noorte ideevõistlusele  

Mis seostub noortele kõige rohkem jätkusuutliku eluviisiga? 

Veel täna, 6. oktoobri õhtuni on võimalik noortel end kirja panna Samsungi Solve for Tomorrow ideevõistlusele, millega otsitakse ja aidatakse arendada noorte ideid jätkusuutlikuse arendamiseks. Mis aga noortele endale seostub kõige rohkem väljendiga „jätkusuutlik elustiil“? 

„Jätkusuutlikus ja keskkonnaprobleemid on teema, millest on tänapäeva noored üldiselt vägagi teadlikud ning mille üle nad südant valutavad. Seepärast pakume ka oma Solve for Tomorrow programmiga neile võimalust ise välja pakkuda, kuidas mõnda probleemi võiks lahendada. Olgu siis tegu mõne rakenduse, ürituse, leiutise või millegi muuga. Uurisime ka otse Eesti noortelt endilt, mida nad ise peavad jätkusuutlikuks elustiiliks ja milliseid säästlike harjumusi ise järgivad,“ selgitas Solve for Tomorrow programmi juht Egle Tamelyte.

Küsitlusest selgus, et „jätkusuutlik elustiil“ väljendiga seostus 81 protsendi vastanute meelest kõige rohkem jäätmete sorteerimine ja taaskasutamine. Järgmisena seostus taaskasutatud materjalide kasutamine (71%), vee säästmine läbi tarbimise vähendamise (61%), kasutatud esemete/toodete eelistamine (60%), elektri säästmine läbi tarbimise vähendamise (58%) ning autovaba elu (49%). 

„Uurisime samal ajal ka seda, kui tihti need samad noored näiteks ise prügi sorteerivad, kui nad peavad seda nii oluliseks. Selgus, et üksnes 12 protsenti sorteerib prügi harva või mitte kunagi. Kusjuures 33 protsenti märkis, et sorteerib igal korral,“ lausus Tamelyte.

„Kui nüüd kellelgi on mõte või idee, et kuidas inimeste jätkusuutlike harjumusi veelgi edasi arendada, siis ootame väga kõiki ideid veel täna õhtuni. Näiteks juba esitatud ideedest leiab erinevaid probleeme lahendavaid rakendusi, programme ja isegi originaalseid leiutisi. Solve for Tomorrow eesmärk ongi aidata neid ideid arendada ja õpetada, kuidas üldse oma häid mõtteid esitada, arendada ja teistele n-ö maha müüa,“ märkis Tamelyte.